2014. szeptember 27., szombat

Császárzsömle tönkölylisztből


Immár harmadszor sütöm meg ezt a fajta tésztát, tehát jó szívvel merem ajánlani, mert sikere volt a családban!

Hozzávalók:
400 g tk. tönkölybúzaliszt (CH 255,6 g)
100 g durumliszt (CH 73 g)
100 g fehérliszt (CH 76,3)
1/2 csomag élesztő (porélesztőt használtam)
2 kk só
1 kk cukor (az élesztő miatt)
0,5 dl olaj
2 dl langyos tej (CH 9,2 g)
1 - 1,5 dl langyos víz

Elkészítés:
Először a szárazanyagokat keverem össze, majd jöhet az olaj és a tej. Legvégül annyi vizet öntök még hozzá, hogy egy rugalmas, ragacsos tésztát kapjak, amelyet addig dagasztok (no nem megijedni, csupán néhány percről van szó), amíg elválik a kezemtől. Néha kicsi lisztet (nagyon kicsit) szórok rá, hogy a ragacsossága enyhüljön, de nem annyit, ami az állagát megváltoztatná.
Amikor homogén lesz a tészta, letakarom és meleg helyen 35 percig kelesztem.
Amikor megkelt, hengert formázok belőle és 8 részre vágom. Ezeket fogom formázni.

Mivel jó pap holtig tanul, én magam is ellestem a zsömle formázásának technikáját. Ez a video (és még számtalan) mutatja, hogyan kell ezt csinálni!


Látjátok ez mennyivel szebb ennél???



Amikor mindezzel megvagyunk, előmelegített sütőben, 200 fokon 15-17 perc alatt pirosra sütöm a zsömiket.


Nem mondhatni, hogy szénhidrátszegény, viszont 1 db zsömi elég vacsira... :)
Nekem ebből a mennyiségből 8 db zsömle lett.

1 db CH tartalma: 51,7 g

Jó étvágyat hozzá!