2014. szeptember 14., vasárnap

Kakaós muffin


Megint megtanultam (immár sokadszorra), hogy amit egyszerűen is el lehet készíteni, azt ne akarjam túlbonyolítani! :) Szeretjük a muffint, de mióta diétáznom kell, nem találtam olyan receptet, ami tényleg működött volna. Tegnap 20 db végezte a kukában, mert a rettenetes, az enyhe kifejezés volt mind az állagára, mind az ízére. Ma reggelre azonban megvilágosodtam és megalkottam a világ legegyszerűbb hosszan felszívódó muffinját.

Hozzávalók: 
1 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt (nálam 180 g = 108 g CH)
1 bögre durumliszt (szintén 180 g = 131 CH)
2 egész tojás
1/2 bögre olaj
1/2 bögre tej (1,5 dl = 6,9 CH)
1/2 bögre víz
2 ek kakaópor (2,4 CH)
1 csomag sütőpor és végül
ízlés szerint édesítő 

Elkészítés:
Ahogy írtam, a világon a legegyszerűbb. A fenti tételeket egy tálban egy fakanállal pillanatok alatt simára keverjük. Nem kell robotgép, nem lesz csomós, villámgyorsan homogén masszát fog képezni a cucc.
A muffintepsibe kis kapszulákat teszek, félig töltöm őket tésztával és benyomom a 170 fokra előmelegített sütőbe. Kb. 12-15 perc (tűpróba!!!) a sütési ideje.


Összesen: 248,3 CH/18 db
13,8 CH /db