2014. augusztus 28., csütörtök

Grahamkenyér



Semmiképp nem szeretném feladni kenyérsütéses elhatározásomat, annál is inkább, mert egyre jobban meg vagyok arról győződve, hogy a boltokban kapható teljes kiőrlésű kenyerek 90 %-a nem jó nekünk. Sem árban, sem értékben, de leginkább azért, mert valójában NEM teljes kiőrlésűek! Legtöbbjükben nagyobb arányban a fehérliszt a domináns, amit ugye nekünk kerülni kell. 
Innen-onnan fotók és leírások alapján tehát, ma nekiálltam az első kísérletnek, melynek a fenti fotón látható az eredménye.

Elkészítés:
35 dkg graham liszt (350 g/ 225 g CH)
15 db fehérliszt /lazításnak/ (150 g/ 114 g CH)
1 tasak élesztőpor
2 tk só
2 ek búzasikér 
1,5 ek xilit (elhagyható)
3,5 - 4 dl langyos víz 

A hozzávalókat összekutyuljuk, addig dagasztjuk, míg el nem válik a kezünktől. (Nekem nincs kenyérsütő gépem, és bevallom, a dagasztással sem pepecseltem hosszú perceket!) Kb. 40 percig hagytam meleg helyen kelni, majd vajazott, lisztezett hőálló jénaiba formáztam a tésztát. Bevagdostam a tetejét, bevizeztem és irány a sütő. 10 percig 250 fokon, majd 30 percig 220 fokon sütöttem. A sütő aljába vizestálat tettem, hogy párás legyen a sütőtér. 

Kb. 15 szelet kenyér lesz, nagyjából 22,6 g CH/szelet.