2014. augusztus 28., csütörtök

Tönkölybúza kenyér



Remélem nem unjátok még a próbálkozásaimat! Azért osztom meg ezeket a kenyereket, mert jó lett az ízük és az állaguk is, nem kell velük órákig pepecselni és látványos eredményt érhetünk el. Végre sikerült olyan kenyeret alkotnom, melynek állaga már eléri azt a szintet, melyre olyan nagyon vágyakoztam mióta elhagytam a fehérlisztet... Jó, jó! Ebben is van, de csak annyi, amennyi éppen még megengedhető. Bátran lássatok neki, ezt vacsoráztam és fincsi!

Hozzávalók:
25 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt (250 g/ 159,8 g CH)
15 db fehérliszt /lazításnak/ (150 g/ 114 g CH)
10 dkg zabliszt (zabpelyhet daráltam, így sokkal olcsóbb)
1 tasak élesztőpor
2 tk só
2 ek búzasikér 
1,5 ek xilit (elhagyható)
3,5 - 4 dl langyos víz (amennyit felvesz a tészta)

Az elkészítése pontosan úgy törénik, mint a grahamkenyérnél.


A hozzávalókat összekutyuljuk, addig dagasztjuk, míg el nem válik a kezünktől. (Nekem nincs kenyérsütő gépem, és bevallom, a dagasztással sem pepecseltem hosszú perceket!) Kb. 40 percig hagytam meleg helyen kelni, majd vajazott, lisztezett hőálló jénaiba formáztam a tésztát. Bevagdostam a tetejét, bevizeztem és irány a sütő. 10 percig 250 fokon, majd 30 percig 220 fokon sütöttem. A sütő aljába vizestálat tettem, hogy párás legyen a sütőtér. 

Kb. 15 szelet kenyér lesz, nagyjából 22,6 g CH/szelet.