2014. augusztus 29., péntek

Pizza a'la Hencida


Soha életemben nem sütöttem pizzát. Pedig nagyon szeretem, de azt gondoltam, annyira pepecs munka, hogy nem éri meg bajlódni vele, inkább rendelek. 
Új barátaim rákényszerítettek, hogy a pizzát is itthon készítsem el, hiszen mint tudjuk, akkor lehetsz biztos abban, hogy mi van az ételedben, ha te magad készíted el...

Hozzávalók:
200 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt (200 g/127,8 CH)
1 tasak élesztőpor
2 ek olivaolaj
1 tk só
1 ek eritrit (elhagyható, bár szerintem a pizzatésztába illik kicsi édeset tenni)
1 - 1,5 dl langyos víz (amennyit felvesz a tészta)


Az összes hozzávalót összekutyuljuk és néhány laza mozdulattal homogén szerkezetű tésztává gyúrjuk. Lényeg, hogy egy lágy, nyúlós, de a kezünktől könnyedén elváló matériát kapjunk. Kb. 30 perc pihentetés és kelesztés után ismét átgyúrjuk és kinyújtjuk kissé.
Egyelőre nincs pizzasütő formám (jut eszembe, az Aldiban most éppen 999,- Ft-ért osztogatják!), ezért szégyenszemre egy kislányom által röhejesnek tartott piteformába simítottam az elkészült tésztát. Vékonyan megkentem pizzaszósszal, sovány csirkemell sonkát, póréhagymát, kukoricát, valamint reszelt sajtot szórtam rá és beküldtem a sütőbe. 250 fokon, alsó-felső sütésen kb. 15 percig sütöttem....

Ha nyolc szeletre vágom, akkor egy szelet kb. 16 g CH
(Engedelmetekkel annak a 10 szem kukoricának a CH-ját -  ami egy szeletbe fér - most nem számoltam bele... )